Návody

Marlin FW Úvodní Logo

V dnešním návodu si ukážeme jak změnit uvodní logo neboli "Bootscreen" v Marlin 2.0.x FW … Co budeme potřebovat : Paint.Net - freeware grafický program … BitmapConverter - převodnik bitmap obrazku na kodový zdroj … Vlastní tvořivost … Marlin 2.0.X - Marlin Firmware … Jak začít … V první řadě si otevřeme adresař Marlin kde máme uložené configuration.h configuration_adv.h .

Číst více


Jak ušetřit při nákupu tiskárny

Pokud zvažujete nad nákup tiskárny, mám pro vás pár tipů, jak ušetřit nějaké peníze. A můžou to být až stovky korun. Pojďme na to. Revolut … Pokud nakupujete na ebay nebo Alliexpressu, platíte v dolarech (případně jinou nastavenou měnou). Převod do cizí měny je podle kurzu banky. A tady se dá poprvé ušetřit. Revolut totiž nabízí lepší kurzy pro převod měny než běžná banka.

Číst více


Jak vyřešit křivý bed

Je hned několik způsobů jak tento problém vyřešit a my si ukážeme ten nejlevnější a nejjednodušší. Zrcadlo/sklo … Obecně se doporučuje zrcadlo, protože by mělo být rovnější než sklo, jinak je to jedno. Zrcadlo/sklo je nejjednodušší koupit u lokálního sklenáře. Cena se pohybuje od cca 30 do 200, záleží na obchodě. Doporučuji si nechat zabrousit hrany, ať se o ně nepořezáte.

Číst více


Jak nahrát bootloader

Samotné přehrání firmwaru není rychlá věc, protože vyžaduje přístup k samotné základní desce tiskárny. Z tohoto důvodu se do desky nahrává bootloader, který umožní nahrát firmware přes jiné rozhraní (například USB nedo SD karta, záleží na desce) a samotný proces velmi zrychlí. Hned na začátek bych chtěl úvést, že některé desky to mají již v základu.

Číst více


Jak správně složit MK8, MK10 hotend (pro Ender-3, CR-10 a jiné)

Pokud se objevují díry v modelech, bývá u Ender-3 velmi často ucpaný hotend. Pokud je hotend dobře složený, funguje velmi dobře a i se standardním extruderem se dá tisknout velmi pěkně. Ale vše musí fungovat tak jak má. Rozložení … Nahřejeme hotend na provozní teplotu materiálu, který máme uvnitř. Po nahřátí filament rychle vytáhneme, abychom měli hotend čistý.

Číst více


Marlin 2

Marlin verze 2 vznikl kvůli potřebě podpory 32 bitových desek. Stáhněte si Marlin 2 z oficiálních stránek zde. Úprava a kompilace programu se následně provádí v programu Visual Studio Code - VSCode, Atom nebo Arduino IDE (pouze 8 bitové desky). Nejdříve je nutné si připravit prostředí pro úpravu Marlina, následně upravit Marlin a nahrát do desky.

Číst více


Menu

Volba jazyka

O webu

Tento web vznikl na základě hromady stále se opakujících dotazů ve facebookové skupině na podporu tiskárny Ender-3 a spoustě jiných skupinách. Proto jsme se my, aktivní členové těchto skupin, rozhodli sepsat odpovědi na tyto dotazy a vlastně díky tomu vznikl i tento web.

Web vzniká v našem volném čase, kterého bohužel nemáme tolik, kolik bychom chtěli.